MILENA JASTRZĘBSKA

Jak nie zapomnieć o ważnych sprawach - 10 punktów, o których nie możesz zapomnieć

2/6/2018

Komentarze

 
Obraz
Ciągle Ci coś umyka? Zapominasz o ważnych zawodowych i prywatnych sprawach? wszystko odkładasz na później, a potem gonisz, by nadrobić terminy?

Cóż, też byłam w tym miejscu. Własna firma; praca od 8 do 22, a nawet dłużej; poczucie, że wszystko jest na mojej głowie; samotność i brak czasu na życie prywatne. Mnóstwo pracy, a i tak ważne sprawy umykały, nie byłam w stanie dopilnować niczego. Zaczęłam się nawet spóźniać. To był obraz mojego życia w ciągu pierwszych 3 lat prowadzenia firmy. 

Dziś moja firma jest znacznie większa niż kiedyś, a w zasadzie to mam dwie firmy:-) Mam rodzinę, czas dla siebie, studiuję  w weekendy. 3 dni w tygodniu poświęcam na pracę. I przede wszystkim, w zasadzie nie zdarza mi się zapominać o ważnych sprawach

Jak to zrobiłam? Nie korzystałam z żadnej sekretnej metody, a bardziej metodą prób i błędów wypracowywałam właściwe nawyki działania, które wprowadziłam do mojego życia i do działania mojej firmy. Poznaj moje 10 punktów, o których nie możesz zapomnieć jeśli chcesz o wszystkim pamiętać :-)

Punkt 1: Nie ufaj pamięci
Jakie zdziwienie mnie ogarnia, gdy słyszę od managerów, właścicielek firm, kobiet na wysokich stanowiskach, że wszystko co maja do zrobienia zapamiętują. Nie potrzebują tego zapisywać, bo przecież BĘDĄ PAMIĘTAĆ! 

Masz tak? Cóż, muszę Cię od tego odwieźć.
Nie masz tak? Zapisujesz? Cóż, ciekawe czy naprawdę wszystko!

Z mojego doświadczenia wynika, że nawet jeśli ktoś zapisuje swoje sprawy na liście zadań, na karteczkach, w kalendarzu czy programie do zarządzania zadaniami, to jest to maksymalnie 30-40% spraw, którymi ma się faktycznie zająć. 

Potrzebujesz zapisywać WSZYSTKO by Twoja głowa mogła odpocząć i żeby znalazło się w niej miejsce na sprawy ważne. 
Przykłady spraw, których być może nie zapisywałaś, a powinnaś:
- przychodzi Ci do głowy pomysł, że pojechałabyś na wakacje (nic z tym nie robisz...)
- słyszysz rozmowę kogoś w Twoim zespole i widzisz, że nie rozmawia z klientem w zgodzie z założeniami firmy (myślisz sobie, muszę z nim porozmawiać...)
- codziennie widzisz ruszający się uchwyt od szafki (myślisz, muszę się tym zająć...)
- rozmawiasz ze znajomym, który w luźnej rozmowie proponuje Ci współpracę (ustalacie, że wrócicie do tego i nic z tym nie robisz...)

Mogłabym mnożyć przykłady, ale mam nadzieję, że wiesz co mam na myśli. WSZYSTKO znaczy WSZYSTKO co zaprząta Twoją uwagę.

Punkt 2: Skrzynka Odbiorcza
Jeśli potraktujesz punkt 1 serio, to zaraz pojawi się pytanie, gdzie to wszystko zapisywać. I odpowiedź jest prosta - im mniej miejsc tym lepiej. Skorzystaj z dobrej aplikacji, a nawet dobrego kalendarza, z czegoś co możesz mieć ZAWSZE przy sobie. Niech to będzie Twoja Skrzynka Odbiorcza na wszystkie sprawy, myśli, pomysły, marzenia.  
Mi się udało mieć ich w sumie 4 i to jest OGROMNY SUKCES. 
A Ty, w ilu miejscach zapisujesz swoje sprawy?

Obraz
Punkt 3: Natychmiastowa decyzja
W momencie kiedy pojawia się w Twojej głowie czy na Twojej liście sprawa, zatrzymaj się i podejmij decyzję. To ile razy myślisz "zajmę się tym później" wpływa bezpośrednio na to ile spraw musisz zmieścić w swojej głowie. A poza tym, bez decyzji nie ma działania. Nie chodzi o to by od razu zabierać się za każdą rzecz, która wpadnie w Twoje ręce. Chodzi o to by od razu podejmować decyzję co z tą sprawą chcesz zrobić i kiedy ma się to zdarzyć. Wtedy łatwiej umieścić tę sprawę na właściwej liście zadań czy w kalendarzu.
O procesie podejmowania właściwych decyzji będę mówić na webinarze 6 lutego. Kliknij w link i zapisz się. Webinar jest bezpłatny, ale liczba miejsc jest ograniczona.

ZAPISZ SIĘ NA WEBINAR
Obraz
Punkt 4: Kalendarz w telefonie

​Wiele razy zdarzyło mi się, że mimo tego, że miałam wpisany ważny termin czy spotkanie do kalendarza, zapominałam o nim. Papierowy kalendarz ma to do siebie, że nie zawsze jest przy nas. Kalendarz na komputerze z kolei jest zupełnie nieintuicyjny, gdy chcemy szybko coś zapisać i sprawdzić. Dlatego jeśli jeszcze go nie masz, zainstaluj sobie kalendarz w telefonie w formie widgetu na ekranie początkowym. Po to, być za kazdym razem kiedy sięgniesz po telefon, widziała jaki jest Twój plan dnia i o czym musisz pamiętać.

Punkt 5: Przegląd dzienny spraw
Znajdź 10 minut na zakończenie każdego dnia na codzienny krótki przegląd spraw. Jeśli zdarza Ci się wracać do domu i myśleć co masz jeszcze do zrobienia, nie możesz odpocząć mimo, że jesteś po pracy, to wprowadź ten nawyk. Przejrzyj swoje zadania, zidentyfikuj ważne terminy na dziś i jutro i zostaw pracę w pracy.

Punkt 6: Przejdź na dietę informacyjną
Uwielbiam to określenie, które poznałam czytając jedną z książek Miłosza Brzezińskiego. Twoja głowa nie pozwala Ci pamiętać o ważnych sprawach, bo jest w niej zbyt dużo rzeczy. Nawet jeśli będziesz notowała wszystko, to jeśli świadomie nie odetniesz się od przyswajania nowych informacji, pozostanie Ci notowanie w zasadzie przez cały dzień.
Przyjrzyj się temu jak żyjesz, co czytasz, w jaki sposób korzystasz z mediów społecznościowych. Poszukaj treści, z których możesz zrezygnować. W ten sposób przestałam na przykład kupować niektóre czasopisma, czy odwiedzać wiele stron i grup na Facebooku. W ten sposób przestałam oglądać niepotrzebne mi webinaria czy kursy online. W ten sposób przestałam próbować czytać wszystko co tylko mnie zainteresuje.
I co? Mam wrażenie, że nic naprawdę ważnego mnie w ten sposób ominęło, a w mojej głowie jest miejsce na sprawy naprawdę istotne.
Obraz
​Punkt 7: Czy to naprawdę ważne?
Jeśli coś jest dla Ciebie naprawdę ważne, nie powinnaś o tym zapomnieć. Zastanów się poważnie nad swoimi sprawami, wynotuj te którymi się zajmujesz. Popatrz na nie pod kątem ważności w różnych aspektach Twojego życia i rozważ czy warto w ogóle podejmować to działanie.
Czy ta sprawa przynosi Ci:
- pieniądze
- spokój
- radość
- sukces
- poczucie spełnienia
- więcej czasu dla siebie?

Punkt 8: Przegląd tygodniowy
Przegląd tygodniowy to jeden z ważniejszych nawyków ludzi produktywnych, szeroko opisywany przez Davida Allena z GTD i wszystkich jego zwolenników. Stosowanie przeglądu zmienia bardzo wiele, bo pozwala na koniec tygodnia podsumować miniony tydzień i zaplanować tydzień następny tak, by zadania były realne do zrealizowania i żeby nic Ci nie umknęło. Ten nawyk możesz z powodzeniem stosować w swoim życiu prywatnym i zawodowym, dla siebie samej, dla Twojej firmy i dla rodziny.
 
Punkt 9:  Stabilny system to źródło spokoju
Tak naprawdę jedynym skutecznym sposobem na pamiętanie o ważnych sprawach i terminowość, jest podejście do organizacji kompleksowo. Chodzi o stworzenie takiego systemu osobistej organizacji, by był niezawodny, byś miała poczucie, że wszystko co w nim jest działa, a Ty możesz spać spokojnie. Dobry system organizacji to miejsce, gdzie trafiają wszystkie Twoje sprawy, to system przypomnień, listy zadań, archiwum plików i dokumentów itp. itd. Ja swój budowałam przez około 3-4 lata, bo nie znalazłam wtedy (w 2011) gotowego rozwiązania czy osoby, która poprowadziłaby mnie krok po kroku w jego budowie. Metodą prób i błędów doszłam do wszystkiego sama i dziś dzielę się moją wiedzą z innymi kobietami. Dzięki temu uczestniczki mojego programu wprowadzają swój system w ciągu nawet 2 miesięcy! 

Jeśli jesteś ciekawa jak zbudować swój system organizacji,  z czego się składa i jak pomoże Ci pogodzić życie prywatne z zawodowym, zapisz się na mój webinar we wtorek 6 lutego o 21:00. Liczba miejsc ograniczona. Webinar nie będzie nagrywany.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
Komentarze
comments powered by Disqus

    Milena

    Cześć, jestem Milena. Pomagam kobietom lepiej zorganizować swoje życie i biznes po to, by mogły odzyskać czas dla siebie i  prowadzić swój biznes w zgodzie ze swoimi marzeniami.

    Kategorie

    Wszystkie
    Archiwizacja
    Budowanie Firmy
    Cele
    Delegowanie
    Evernote
    GTD
    Kalendarz
    Komunikacja W Zespole
    Misja I Wizja
    Mistrzyni W Domu
    ORGANIZACJA
    Organizacja Domowa
    Planner
    Planowanie
    Planowanie Posiłków
    Porządek W Dokumentach
    Priorytety
    Produktywność
    Recenzja W Pigułce
    Struktura Firmy
    Talenty I Mocne Strony
    Worklife Balance
    Zwyczaje

    Archiwa

    Marzec 2018
    Luty 2018
    Styczeń 2018
    Grudzień 2017
    Listopad 2017
    Październik 2017
    Wrzesień 2017
    Sierpień 2017
    Lipiec 2017
    Czerwiec 2017
    Maj 2017

    Kanał RSS

  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • WIDEO
  • Kontakt