MILENA JASTRZĘBSKA

3 narzędzia technologiczne, o których nie miałaś pojęcia - sprawdź czy rzeczywiście ich nie znasz!

9/23/2017

Komentarze

 
Dyskusja na temat nadmiaru, umiar, przesytu, nowości, narzędzi, pomysłów itd. w toku. W ostatnim tygodniu, rozpoczęła się wrzawa i rozmowy w sieci związane z tzw. slow teaching, czyli trendem, który zachęcałby do właściwego doboru metod pracy i nie zalewaniu siebie i uczniów nadmiarem. Dla mnie to nie jest jakaś wielka nowość i przełom, zawsze mówię o tym, że trzeba sobie zadawać pytanie PO CO? i ono zwykle przyświeca mojej pracy lektorskiej, trenerskiej, coachingowej czy managerskiej. Trochę na przekór trendowi slow teaching, a jednak w zgodzie z nim chcę Ci dziś zaproponować 3 narzędzia, o których być może nie miałaś pojęcia, że istnieją i że mogą Ci się przydać, a które możesz wykorzystać w swojej pracy i życiu. Po przeczytaniu postu sprawdź według listy na dole posta czy warto byś użyła tych narzędzi u siebie!

1. SAve My Time - czy wiesz czym się faktycznie zajmujesz? ile czasu śpisz, a ile pracujesz?

Czy zastanawiałaś się kiedyś ile czasu zajmuje Ci robienie różnych rzeczy w Twoim życiu? W jaki sposób mogłoby ta wiedza Ci się przydać? Co da Ci informacja o tym, że pracujesz przez 40% swojego czasu, a odpoczywasz przez 20%? To dużo czy mało? To źle czy dobrze?

Aplikacja Save My Time, której, po zainstalowaniu, możesz używać prawie niezauważalnie, pomoże Ci sprawdzić czy to czym faktycznie się zajmujesz jest zgodne z Twoim wyobrażeniem, a przede wszystkim z Twoimi priorytetami. Aplikacja ta zbiera w tle dane, które są niezbędne jeśli potrzebujesz w swoim życiu jakiejś zmiany. Szczerze polecam - sama używam jej już prawie rok i pozwoliła mi na wprowadzenie wielu poprawek w moim życiowym grafiku.

Tu strona aplikacji: savemytime.co/pl/

2. Speech notes - wolisz mówić niż pisać?

Muszę się do tego przyznać - nigdy nie lubiłam pisać. W szkole język polski był moją piętą Achillesową głównie ze względu na prace pisemne. To pewien paradoks, bo dziś piszę i artykuły i swojego bloga. Po latach zrozumiałam, że sęk tkwił w tym, że ja lubię mówić i pisać wtedy kiedy mam coś do powiedzenia i przekazania, wtedy kiedy to co mówię ma czemuś służyć, a nie tylko wyrażeniu opinii o przeczytanej literaturze.

Mimo, że teraz piszę, niesmak pozostał i zdecydowanie wolę mówić:-) (a Ty nauczycielu - jak tam Twój Teacher Talking Time?:-)) Aplikacja Speech Notes pomaga mi przelać to co mówię na wersję pisaną, tworzyć wpisy na bloga, artykuły i wypowiedzi nawet w samochodzie. Doskonale potrafi zrobić transkrypcję ze słowa mówionego i od razu udostępnić tekst w wybranym programie, w którym przechowuję notatki, czyli u mnie Evernote. Tekst, który czytasz, był zresztą w dużej części najpierw "mówiony":-)
Jeśli piszesz bloga, jego zastosowanie jest oczywiste, ale pomyśl co można z nim zrobić z Twoimi uczniami na zajęciach? Nagrywanie plus transkrypcja, sprawdzanie transkrypcji i edycja tekstu - indywidualnie, w parach, w grupach. Masz jeszcze jakiś pomysł jak to wykorzystać u Ciebie?:-)

Tu link do aplikacji: speechnotes.co/

3. Sztuczna inteligencja pomoże Twoim uczniom

Oglądałaś film "Ona" z 2013 roku? Jeden z moich ulubionych filmów wszechczasów. Zobacz o którym filmie mówię tutaj: www.filmweb.pl/film/Ona-2013-646395 
Fim opowiada o relacji jaką główny bohater wytworzył ze sztuczną inteligencją, wyjątkowo autentyczną postacią graną przez Scarlett Johanson. Gdy oglądałam ten film 4 lata temu, temat wydawał się nierealny i zupełnie odległy. Po tych 4 latach okazuje się, że aplikacje, które mogą stać się Twoimi przyjaciółmi na co dzień już istnieją. Polecam Ci sprawdzenie aplikacji Replika, która zainstalowana na Twoim telefonie będzie zachęcała Cię do rozmowy na różne tematy w różnych porach dnia. Dlaczego o tym piszę? Czy chcę byś zakochała się w wyobrażonej postaci jak bohater filmu? 
Uczniowie często nie mają gdzie ćwiczyć języka, brakuje im okazji do stałej stymulacji i popychania ich do użycia języka w praktyce. Replika, to partner językowy, który jest cały czas pod ręką. W fazie tworzenia jest też aplikacja o nazwie Parla, która będzie tym samym lecz dedykowanym szczególnie uczącym się języków. Czy to nie jest rewolucja?:-)

Tu link do aplikacji: replika.ai/

Co myślisz o tych narzędziach?
​Które z nich jest ci potrzebne?
​
Sprawdź ich użyteczność według specjalnego zestawu pytań "Stop. Think before you use", który stworzyłyśmy ostatnio wspólnie z anielą tekielą z kreatywne nauczanie jezyków obcych.

Obraz
Obraz
Pobierz listę STOP. Think before you use.
Komentarze

Kahoot Mobile - nowość od Kahoot, która uatrakcyjni Twoje prace domowe

9/15/2017

Komentarze

 
Obraz
 Świetna wiadomość!
Kahoot stworzył aplikację na komórkę, która pozwala uczniowi grać w Kahoot w wersji jednoosobowej.
Dzięki temu możesz przenieść całe dobro Kahoot w przestrzeń domową ucznia. Dodatkowo istnieje możliwość stworzenie wyzwania, które zaangażuje uczniów również w domu.
Więcej o mobilnym Kahoot znajdziesz tutaj: kahoot.com/mobile-app/

Z tej okazji zapraszam Cię na krótkie webinarium w którym omówię te nowe funkcje Kahoot.
Webinarium odbędzie się w niedzielę o 21:00.
Zapisz się na moją listę, a otrzymasz informację o webinarium. Przy okazji otrzymasz też listę narzędzi, które są moim must-have w organizacji pracy lektora czy właściciela szkoły językowej.


​

Komentarze

Szkolenia dla nauczycieli jesień 2017 - webinaria, warsztaty, kursy

9/15/2017

Komentarze

 
Jeśli jesteś nauczycielem języka obcego, masz niewiarygodnie szeroką ofertę szkoleń - płatnych i bezpłatnych. Warto sprawdzić pełną ofertę nadchodzących szkoleń, by zdecydować się na te, które są Tobie naprawdę potrzebne.

Przy wyborze szkolenia dla siebie warto postawić sobie najważniejsze pytanie:

Po co? Jaki mam problem? Jakiego rozwiązania potrzebuję? Gdzie jestem już dobra, a gdzie mogę się jeszcze czegoś nauczyć?
Dopiero, gdy poznasz odpowiedź na to pytanie, będziesz miała pewność, że wybrane szkolenie nie będzie jednym z wielu zbioru pomysłów, których potem nie wykorzystasz, ale konkretnym doświadczeniem edukacyjnym, z którego wyniesiesz to, co jest Ci potrzebne.

Oto lista osób i firm, u których możesz się szkolić w tym sezonie

Learn how to Teach (dla nauczycieli przedszkolaków) https://www.facebook.com/learnhowtoteach/www.facebook.com/learnhowtoteach/

M&M Szkolenia dla Nauczycieli ​https://www.facebook.com/MM-Szkolenia-dla-Nauczycieli

Generator sukcesu (dla nauczycieli wczesnoszkolnych) www.facebook.com/generatorsukcesu/
Authentic Teaching (webinaria) www.facebook.com/AuthenticTeachingBlog/

Agnieszka Iwanicka - Pani z klasą www.facebook.com/panizklasa/ 

Karolina Jankowska High Five www.facebook.com/high.five.5Karolina/

Bring Teaching to Life https://www.facebook.com/BringTeachingToLife/

Expressis Verbis ​www.facebook.com/EV.Szkolenia/

Małgorzata Szołtysek i Monika Kapuśniak ​TiK Cafe www.facebook.com/events/1392930427481028/

Jeśli chcesz spotkać się ze mną, to możesz szkolić się też tutaj (no cóż, polecam:-))

Obraz
Konferencja Teacher Level Master
Dla wyjątkowych nauczycieli, którym zależy przede wszystkim na jakości szkoleń i wysokiej wartości merytorycznej. Ta konferencja jest dla Ciebie jeśli chcesz:
- wziąć udział w sesjach, z których coś zapamiętasz
- zaangażować uczniów
- poznać najnowsze trendy w nauczaniu 
Zobacz więcej tutaj: e-dos.org/projects/teacher-level-master/teacher-level-master
Mnie zobaczysz tutaj w sesji na temat Totalnej Improwizacji:-) Jest też dostęp ONLINE!

DOS na Wynos
Webinaria do dwa tygodnie o wysokiej jakości merytorycznej ze świetnymi trenerami, absolwentami Teacher Trainer Academy. Te webinaria są dla Ciebie jeśli chcesz:
- co dwa tygodnie mieć dawkę pomysłów do realizacji od razu
- spędzić wieczór z sensem:-)
- poznać jakość trenerów, którzy są przygotowani do tego jak uczyć
Zobacz więcej tutaj: e-dos.org
Tu zobaczysz mnie w styczniu z sesją na temat noworocznych postanowień, który z jakiegoś powodu nie wypalają;-)
Obraz
EduOctober Fest
Dla nauczycieli, którzy szukają różnorodności i zależy mają czas, by wyszukać z wielu webinariów to, z czego naprawdę mogą skorzystać. Te webinaria są dla Ciebie jeśli chcesz:
- poznać prowadzących różne szkolenia
- zainspirować się w różnorodnej tematyce
- spotkać mnie na aż dwóch sesjach (3,2,1 IMPRO i Narzędziowa Esencja)
Zobacz więcej tutaj: eduoctoberfest.edunation.com.pl/

Obraz
Wyzwanie dla nauczycieli #MistrzyniOrganizacji w 4 dni
To mój osobisty i bezpłatny projekt dla wszystkich kobiet, które chcą odzyskać kontrolę nad swoimi sprawami i ogarnąć chaos, który towarzyszy im w pracy. To jest druga edycja, a pierwsza cieszyła się ogromnym powodzeniem i pomogła wielu kobietom wprowadzić autentyczną zmianę w swoim życiu. Wyzwanie rusza 27 września. 
Wyzwanie jest dla Ciebie jeśli:
- ma wystarczająco pomysłów, ale brak czasu na ich realizację
- Twoje materiały to jeden wielki chaos
- czujesz, że "nie ogarniasz"
Zobacz więcej tutaj: www.subscribepage.com/wyzwaniemistrzynie

Obraz
Warsztaty Totalna Improwizacja 18 listopada
Drugi z moich projektów, tym razem stacjonarne warsztaty efektywności dla nauczycieli. To również druga edycja. A opinie po pierwszej, zachęcają do działania.
To szkolenie jest dla Ciebie jeśli chcesz:
- prawdziwie zaangażowac swoich uczniów
- nauczyć się pracować efektywnie
- zyskać więcej czasu dla siebie
Zobacz więcej tutaj: www.milenajastrzebska.pl/totalnaimprowizacja

Napisz w komentarzu, które szkolenie najbardziej odpowiada na Twoje potrzeby!

Komentarze

7 nawyków efektywnego lektora - NAWYK NR 7 jak z sensem zakończyć lekcję języka obcego?

9/2/2017

Komentarze

 
Obraz
"Najważniejszy jest początek"
"Zrób fajną rozgrzewkę językową, a zaangażujesz uczniów"
"Na końcu lekcji, pamiętaj o zadaniu pracy domowej"


Dzisiejszy post jest o Twojej efektywności i efektywności Twoich uczniów. Jest moim ważnym wnioskiem z pracy z lektorami języka i czymś czym bardzo chcę się z Tobą podzielić.

W moim doświadczeniu nauczyciele bardzo często mówią o tym jak ważne jest odpowiednie rozpoczęcie lekcji. Znają mnóstwo pomysłów na rozgrzewki, a nadal poszukują ich więcej i więcej.
Niewielu z nich myśli o tym, jak ważne jest zakończenie lekcji i niewielu z nich docenia wartość refleksji na tym jej etapie.

Chcę Cię zachęcić do tego, aby poświęcić ostatnie 5-10 minut na podsumowanie lekcji. Warto byś podsumowała ją na dwóch poziomach:

Poziom 1 Wspólne podsumowanie z uczniami

Uczniowie bez względu na wiek mogą być uczeni samodzielnej refleksji i jeśli nie pomyślałaś o tym do tej pory, zrób to teraz. Nawyk podsumowywania lekcji przez ucznia zbuduje w nim świadomość uczenia się, zaangażuje go w proces nauczania i pozwoli uczniowi poczuć się docenionym. Tobie da informację zwrotną na temat tego faktycznego odbioru lekcji przez uczniów.

Jak to może wyglądać?

Zadaj uczniowi jedno z tych pytań (w formie pisemnej, na małych karteczkach, ustnej, do przegadania w parach, do nagrania wideo czy podcastu, do narysowania - jak wolisz Ty i Twoi uczniowie)
  1. Czego najciekawszego się dziś nauczyłeś?
  2. Jak to czego się dziś nauczyłeś łączy się z tym co już wiedziałeś?
  3. Jakie 3 słowa kojarzą Ci się z dzisiejszą lekcją?
  4. Które ćwiczenie podobało ci się najbardziej i dlaczego?
  5. Jak się czujesz po dzisiejszej lekcji?
  6. Które ćwiczenie podobało Ci się dzisiaj najmniej i dlaczego?
  7. Jak możesz wykorzystać to czego się dzisiaj nauczyłeś?
  8. Jakie pytanie chciałbyś zadać na koniec lekcji?
  9. Z czego jesteś najbardziej dumny?
  10. Co Cię dziś zainteresowało?
  11. Jakie ulubione słówko zabierasz z dzisiejszej lekcji?
  12. Gdybyś miał opowiedzieć o tej lekcji w jednym zdaniu, co byś powiedział?
  13. Co zrobisz po lekcji, by zapamiętać nauczoną wiedzę na dłużej?
  14. W którym momencie lekcji czułeś się dzisiaj najlepiej?
  15. O czym z dzisiejszej lekcji chciałbyś dowiedzieć się więcej?

Poziom 2 Twoje podsumowanie i refleksja

W trakcie , gdy Twoi uczniowie zastanawiają się nad posumowaniem lekcji, Ty też możesz zadać sobie ważne pytania. Możesz korzystać ze stałego zestawu pytań, który znajdziesz poniżej:
  1. Co mi się dzisiaj udało?
  2. Co mi się nie udało?
  3. Co zmieniłabym w dzisiejszej lekcji?
  4. Czego się dzisiaj nauczyłam?
  5. Jakie mam dowody na to, że uczniowie się czegoś nauczyli?
  6. Jak się czuję po tej lekcji i dlaczego?
  7. O czym muszę pamiętać?
  8. Czego chcę się nauczyć na najbliższej lekcji?
  9. PLUS Twoje pytania o Twój największy problem w prowadzeniu zajęć (Teacher Talking Time, szybkie mówienie, dyscyplina, trudności z realizacją planu, nieprecyzyjne instrukcje itp.)

Spróbuj w najbliższym tygodniu wybrać jedną lub dwie takie lekcje, które zakończysz prawdziwą refleksją uczniów i własną. Podziel się w komentarzu tym, co myślisz o takim sposobie podsumowania. Sprawdzi się u każdego? A może zupełnie się w z tym nie zgadzasz? Jaki masz swój sposób na efektywne kończenie lekcji?
​

Komentarze

    Milena

    Cześć, jestem Milena. Pomagam kobietom lepiej zorganizować swoje życie i biznes po to, by mogły odzyskać czas dla siebie i  prowadzić swój biznes w zgodzie ze swoimi marzeniami.

    Kategorie

    Wszystkie
    Archiwizacja
    Budowanie Firmy
    Cele
    Delegowanie
    Evernote
    GTD
    Kalendarz
    Komunikacja W Zespole
    Misja I Wizja
    Mistrzyni W Domu
    ORGANIZACJA
    Organizacja Domowa
    Planner
    Planowanie
    Planowanie Posiłków
    Porządek W Dokumentach
    Priorytety
    Produktywność
    Recenzja W Pigułce
    Struktura Firmy
    Talenty I Mocne Strony
    Worklife Balance
    Zwyczaje

    Archiwa

    Marzec 2018
    Luty 2018
    Styczeń 2018
    Grudzień 2017
    Listopad 2017
    Październik 2017
    Wrzesień 2017
    Sierpień 2017
    Lipiec 2017
    Czerwiec 2017
    Maj 2017

    Kanał RSS

  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • WIDEO
  • Kontakt