MILENA JASTRZĘBSKA

13 zwyczajów Mistrzyni Organizacji, czyli jak lepiej zorganizować się w nowym roku?

1/2/2018

Komentarze

 
Obraz
Styczeń to miesiąc, w którym co roku obserwuję szaleństwo organizacyjne. W każdym zakątku Internetu możesz pobrać lub kupić planner, który ma być tym jedynym i ostatecznym środkiem do najlepszego planowania Twoich noworocznych celów czy wpisywania postanowień noworocznych. 
​

U mnie nie ma plannerów. Dobra organizacja to coś zupełnie innego niż planner. Jako kobieta biznesu, nie mam czasu bawić się w papierowe plannery i spędzać godzin na kolorowaniu, kropkowaniu czy rysowaniu.

W nowym roku zadbaj o prawdziwą organizację, która wykracza poza bardziej lub mniej funkcjonalny planner. Pierwszym krokiem do lepszej organizacji Twojego życia i biznesu jest zmiana nawyków i zmiana myślenia o tym jak ma wyglądać Twoje życie.
Przed Tobą 13 najważniejszych nawyków Mistrzyni Organizacji. Czytając zastanów się które z nich dotyczą już Ciebie, a pozostałe zacznij wprowadzać od zaraz i ciesz się większym spokojem na co dzień.

Co zatem robi prawdziwa Mistrzyni Organizacji Życia i Biznesu?

  1. Dba o czas dla siebie: Mistrzyni Organizacji nie zastanawia się jak znaleźć więcej czasu by pracować. Wie, że trzeba pracować mądrzej a nie więcej. Mistrzyni dba o to, by znaleźć czas na swój rozwój i swoje przyjemności w każdym tygodniu. 
  2. Planuje swój tydzień: ​Mistrzyni Organizacji planuje coś więcej niż następny dzień. Działa w perspektywie tygodniowej, bo wie, że jej energia rozkłada się różnie i każdy dzień może potoczyć się inaczej niż planowała. (więcej o planowaniu tygodniowym znajdziesz w moim video: Jak zaplanować tydzień, by godzić życie prywatne z zawodowym?)
  3. Je śniadania: Mistrzyni Organizacji jako kobieta sukcesu wie, że jej całodzienna produktywność zależy od tego jak zacznie poranek. Prawdziwa Mistrzyni już dzień wcześniej przygotowuje sobie śniadanie tak, by rano nie wydatkować za dużo energii na niepotrzebne decyzje. Mistrzyni wie, że jej poranek to ważny moment dnia. (więcej o podejmowaniu decyzji, by zautomatyzować poranki w wideo tutaj: Jak utrzymać silną wolę ?)
  4. Uczy się: Mistrzyni Organizacji to kobieta, która potrafi pytać. To kobieta, która rozwija się nieustannie i nie uznaje, że wie już wszystko. Prawdziwa organizacja to dla niej środek do nowych możliwości rozwoju i uczenia się.
  5. Kontroluje swoje finanse: Mistrzyni Organizacji może mieć głowę gdzie indziej i regularnie pozwalać sobie na finansowe szaleństwa, ale wie, że finanse nie mogą się wymknąć spod jej kontroli. Ten często zaniedbany obszar to ważna podstawa dalszego rozwoju zawodowego bez której trudno o mierzalne wyniki.
  6. Akceptuje matczyne poczucie winy: Jeśli Mistrzyni Organizacji ma dzieci to często dokonuje wyboru pomiędzy pracą a dziećmi. Wraz z tym wyborem może pojawiać się poczucie winy. Mistrzyni Organizacji akceptuje to uczucie, przyjmuje je i w spokoju dba o równowagę życiową, która przynosi jej satysfakcję. 
  7. Nie marnuje czasu: Bezproduktywne zajęcia, które dodatkowo zżerają niezbędną do pracy i życia energię to coś czego Mistrzyni nie robi. Jeśli łapie się na tym, że przegląda media społecznościowe bez celu, stara się o rozrywkę, która da jej coś więcej. Mistrzyni wie, że jej czas jest cenny i nie traci go na plotkowanie, marudzenie czy zamartwianie się. 
    Wpis o tym jak nie tracić czasu na porządkowanie dokumentów i papierów znajdziesz TU.
  8. Wykorzystuje każde 5 min: Mistrzyni Organizacji potrafi zorganizować swoje zadania w taki sposób, że nawet gdy stoi w korku albo w kolejce do dentysty, wie czym może się zająć by ten czas wykorzystać. Kiedy tylko chce i może, wie nad czym pracować.
  9. Potrafi odpoczywać: Mistrzyni Organizacji organizuje się po to, by mieć czas na odpoczynek. Wie, że 15 godzin pracy codziennie nie prowadzi donikąd. Wie, że gdy odpocznie to będzie bardziej wydajna. Wie, że musi dbać o swoje ciało i umysł. Mistrzyni odpoczywa bez poczucia winy.
  10. Robi to, co realizuje jej cele: Mistrzyni Organizacji wie dokąd zmierza. Ma jasno określone cele krótko i długoterminowe i każdy dzień przybliża ją do realizacji tych zamierzeń. Kiedy Mistrzyni staje przed dylematem podjęcia jakiegoś działania, decyduje je podjąć tylko jeśli będzie ono realizowało jej dalsze cele. 
  11. Wie co jest dla niej ważne: Mistrzyni Organizacji nie ma priorytetów tylko priorytet. W każdy momencie swojego życia jest gotowa odpowiedzieć na pytanie co jest dla niej ważne. Rozumie, że może skupić się na jednym zadaniu, jednym projekcie, jednym obszarze i wypełnić go jakością po brzegi.
  12. Deleguje: Mistrzyni Organizacji dawno zrozumiała, że nie jest niezastąpiona. Nawet jeśli wszystko zrobiłaby najlepiej to wie, że czasem coś zrobione w ogóle jest lepsze od niezrobionego albo czekającego na doskonałość. Mistrzyni umie delegować skutecznie nie oddając tylko mechanicznych i żmudnych zadań, ale tez takich które rozwijają innych.
  13. Poddaje swoje sprawy refleksji: Mistrzyni Organizacji, jak według badań większość ludzi sukcesu, ma silnie rozwinięte umiejętności intrapersonalne, czyli takie, które pozwalają jej spojrzeć na siebie i swoje sprawy z dystansu. Mistrzyni przygląda się sobie, swoim działaniom i regularnie ocenia ich efektywność i sensowność. Mistrzyni potrafi oglądać swoje sprawy zarówno z bliska jak i z daleka.
Jeśli chciałabyś zbudować w sobie dobre nawyki w zarządzaniu czasem i stać się Mistrzynią Organizacji, ale ta wizja wydaje się nieosiągalna i nie wiesz od czego zacząć, dołącz do grupy Mistrzyni Organizacji Życia i Biznesu na Facebooku. Od razu przedstaw się i poznaj inne kobiety, którą chcą zorganizować swoje życie i biznes. W grupie czeka na Ciebie specjalna infografika z 13 nawykami Mistrzyni Organizacji, która pomoże pamiętać o tym co jest ważne.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej w temacie work-life-balance zapraszam Cię TU.

Dołącz do grupy Mistrzyni
​Organizacji Życia i Biznesu
PRZECZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANIU
Komentarze
comments powered by Disqus

    Milena

    Cześć, jestem Milena. Pomagam kobietom lepiej zorganizować swoje życie i biznes po to, by mogły odzyskać czas dla siebie i  prowadzić swój biznes w zgodzie ze swoimi marzeniami.

    Kategorie

    Wszystkie
    Archiwizacja
    Budowanie Firmy
    Cele
    Delegowanie
    Evernote
    GTD
    Kalendarz
    Komunikacja W Zespole
    Misja I Wizja
    Mistrzyni W Domu
    ORGANIZACJA
    Organizacja Domowa
    Planner
    Planowanie
    Planowanie Posiłków
    Porządek W Dokumentach
    Priorytety
    Produktywność
    Recenzja W Pigułce
    Struktura Firmy
    Talenty I Mocne Strony
    Worklife Balance
    Zwyczaje

    Archiwa

    Marzec 2018
    Luty 2018
    Styczeń 2018
    Grudzień 2017
    Listopad 2017
    Październik 2017
    Wrzesień 2017
    Sierpień 2017
    Lipiec 2017
    Czerwiec 2017
    Maj 2017

    Kanał RSS

  • Start
  • O mnie
  • Blog
  • WIDEO
  • Kontakt